Η Αναισχυντία δεν μπορεί στην χώρα του Σοφοκλή να είναι
τέχνη …………
Η απόφαση
του υπουργού Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά να... δώσει τα κλειδιά του Φεστιβάλ
Αθηνών στον Βέλγο Jan Fabre προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων από
πλήθος Ελλήνων καλλιτεχνών .O νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ
Αθηνών o ιδιόρρυθμος
Βέλγος καλλιτέχνης είχε κατηγορηθεί από πολίτες και φιλοζωικές οργανώσεις για
την «έμπνευσή» του με τις... ιπτάμενες γάτες στο δημαρχείο της Αμβέρσας. Τουλάχιστον
20.000 άτομα διαμαρτυρήθηκαν αγρίως στη δημοτική αρχή (τα είχαν κάνει τότε όλα
γυαλιά καρφιά στο δημαρχείο και καλώς τα έκαναν) για κακοποίηση ζώων, όταν ο
Fabre δημιούργησε , αν είναι δυνατόν, ένα δρώμενο στα σκαλιά του
δημαρχείου με γάτες που τις πετούσαν χορευτές στον αέρα και «προσγειώνονταν» σε
έναν λαστιχένιο διάδρομο. Ακόμη και στο βίντεο , που κυκλοφόρησε στα blogs , ακούγονται δυνατά οι κραυγές
τρόμου και είναι εμφανής η απελπισία των γάτων , που σίγουρα θα απορούσαν για
τη μεταχείρισή τους από τους ηθοποιούς , πόσο μάλλον που δεν ήξεραν ότι...
συμμετείχαν σε μια «επίδειξη» τέχνης με δημιουργό κάποιον καλλιτέχνη που θα
ανελάμβανε το Φεστιβάλ Αθηνών (έλα …. “από τέτοιο” στη θέση σου) . Η οργή κατά
του Jan Fabre ήταν τόσο μεγάλη, ώστε δέχθηκε κλωτσές και μπουνιές επτά φορές ενώ έκανε τζόκινγκ στο πάρκο της
πόλης, ενώ μετά αναγκαζόταν - όπως ο ίδιος ομολόγησε - να κοιμάται σε
διαφορετικό μέρος κάθε νύχτα, υπό το φόβο επιθέσεων των Βέλγων γατόφιλων . Η
συγκεκριμένη παράσταση προκάλεσε και την παρέμβαση της Διεθνούς Εταιρείας
για την Προστασία των Ζώων, ωστόσο ο ίδιος παρέμεινε αμετανόητος: «Λυπάμαι που
οι γάτες προσγειώθηκαν ανώμαλα στο έδαφος (μα ρε καραγκιόζη τι περίμενες ; γάτες
είναι , δεν είναι πουλιά). «Ζητώ
συγγνώμη από όσους αγαπούν τις γάτες. Δεν είχα πρόθεση να τις τραυματίσω. Είναι
όλες καλά. Η παράσταση, όμως, ήταν αισθησιακή και ενθουσιώδης!», δήλωσε ο …. καλλιτέχνης στους δημοσιογράφους που ……έπεσαν αμέσως
ξεροί . Στο
παρελθόν ο Φλαμανδός έχει προκαλέσει και άλλες αντιδράσεις με τις εμπνεύσεις
του, όπως όταν ανέβασε για πρώτη φορά το έργο του …. “ Παλλόμενα πέη ”. Η
παράσταση αυτή που παρουσίασε για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη τον περασμένο
Οκτώβριο (για να μην ξεχνιόμαστε με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και πρωθυπουργό τον Αλέξη
, μια που ο Βέλγος είναι νεοκομμουνιστής) , είναι 24ωρης διάρκειας και
συμμετέχουν 27 χορευτές με χλαμύδες τις οποίες σταδιακά βγάζουν, έτσι μένουν
στη σκηνή... ολόγυμνοι , κουνάν το πέος τους και χορεύουν όπως τους γέννησε η
μαμά τους ακόμη και συρτάκι υπό τους ήχους του "Ζορμπά" του Μίκη
Θεοδωράκη. Η παράσταση αναπαριστά κάποιον αρχαιοελληνικό μύθο (το ποιόν μύθο
δεν μας το λέει ο κύριος Τσουτσουνοπαίχτης) . Φυσικά από όλες αυτές τις
μακακίες δεν λείπει ούτε και η αναπαράσταση των διονυσιακών οργίων . Μια
παράστασή με τίτλο “Mount Olympus: To glorify the cult of tragedy” (Όρος
Όλυμπος: Να δοξάσουμε τη λατρεία της τραγωδίας) έχει προγραμματιστεί για τις 9
και 10 Ιουλίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Ακόμη δεν είναι
γνωστό που θα ανέβει η παράσταση και τι θα κουνούν οι χορευτές (εκτός από το
πέος μπορούν να κουνούν πχ. το κεφάλι τους ,τα πόδια τους ,τα χέρια τους αλλά
εάν υπολογίσουμε τις ανησυχίες του Βέλγου καλλιτέχνη το πιθανότερο είναι να πάλουν τον πισινο τους .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου