Δευτέρα 11 Απριλίου 2016


Ομολογώ θα με άφηνε , όπως κάθε χρόνο άλλωστε , αδιάφορο αν η φετινή Πασχαλινή  διαφήμιση των καταστημάτων παιδικών παιχνιδιών Jumbo θα ήταν με την Άντζελα Δημητρίου, την Λουκά Ελένη  ή την Σοφία Βούλτεψη.  Γιατί να με ενδιαφέρει ; ούτως ή άλλως το ….. σκουπίδι στην ελληνική τηλεόραση πουλάει. Είναι αυτό που λένε οι ειδικοί  το : consept.
Με εξόργισε φέτος  όμως που όλοι οι παράγοντες της ελληνικής τηλεόρασης  καναλάρχες ,διαφημιστές ,σκηνοθέτες ,σεναριογράφοι, ηθοποιοί,  προτάσσουν την “λαϊκότητα” μιας αυτοχαρακτηριζόμενης "Lady" ως καλλιτεχνικής αναγνώρισης  οποιασδήποτε επιλογής τους. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου αυθεντικό εκφραστή του “λαϊκού”, αλλά πώς να αποδεχτώ αυτό που μου πετούν στα μούτρα μου σαν “λαϊκό” .Σε λαϊκές συνοικίες μεγάλωσα, από  ανθρώπους χωρίς πλούσια βιογραφικά εκπαίδευσης έμαθα τα πρώτα μου βήματα , μεροκαματιάρηδες και απόφοιτοι του Δημοτικού συνέθεταν το συγγενολόι μου. Συγγνώμη, αλλά το "λαϊκό", πόσο μάλλον η αυθεντικότητά του, δεν περιγράφεται σε διαφημίσεις σκουπίδια ή δεν μαθαίνεται σε κάποιες πίστες σαν αυτές που  εργάζεται …. καλλιτεχνικώς η ως άνω κυρία αποθεώνοντας  κάθε νύκτα τον νεοπλουτισμό. Όχι ότι δεν υπάρχει σκουπίδι και επίδειξη νεοπλουτισμού στην τάξη μου, στην τάξη  των λαϊκών ανθρώπων, αλλά είναι προσβλητικό να δηλώνεται ότι είναι  αυτό που την χαρακτηρίζει.
 "Χτύπα, χτύπα σαν άντρας"με αυτή την ηλίθια ατάκα που πλασάρεται  σ΄αυτό το σόου της πλάκας, δεν μπορούν να περιγράφουν το "λαϊκό". Με υποτιμούν, με περιγελούν, ουσιαστικά θέλουν να με αποδυναμώσουν. Είναι η ατυχής - αν και δυστυχώς, πολλές φορές επιτυχής - προσπάθεια να ταυτίσουν ότι το λαϊκό έχω μέσα μου , με το ευτελές.
Όχι, δεν την βρίσκω γελοία , δεν την  βρίσκω ούτε καν αστεία αύτη την διαφήμιση, την βρίσκω χυδαία! . Θα μου πείτε βέβαια ότι αυτό είναι θέμα γούστου και ότι εγώ με τις λαϊκές καταβολές μου, ένας απλός λαϊκός άνθρωπος πως μπορώ να καταλάβω την αξία και το πολιτισμικό βάρος μιας ... Lady ;




Δεν υπάρχουν σχόλια: