Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Νέμεσις και Ύβρις .........

                              

                                  

Στην ελληνική μυθολογία οι Γίγαντες δεν ήταν απλώς τεράστια γραφικά πλάσματα, με ανθρώπινη μορφή, με πόδια που κατέληγαν σε ουρές ερπετών, και είχαν φίδια αντί για μαλλιά και γένια, ήταν τα παιδιά της Γαίας και του Ουρανού και η σύγκρουσή τους με τους Ολύμπιους Θεούς, για κυριαρχία πάνω στην Γη, η περίφημη “Γιγαντομαχία, κρύβει δυο από τους πιο κλασικούς συμβολισμούς της Ελληνικής μυθολογίας, οι οποίοι αποδεικνύουν την αιώνια αξία της.

Οι Γίγαντες ως παιδιά της Γης, συνδέονταν άμεσα με τα βίαια φυσικά της φαινόμενα, των ηφαιστείων και τους σεισμών.

Σύμφωνα με τον μύθο, όταν οι Θεοί νίκησαν τους Γίγαντες, τους έθαψαν κάτω από βουνά και νησιά. Για παράδειγμα, ο Εγκέλαδος θάφτηκε από την Θεά Αθηνά, κάτω από την Αίτνα και από τότε οι κινήσεις του προκαλούν τους σεισμούς, ενώ τον Πολυβώτη ο Ποσειδώνας τον έθαψε κάτω από τη Νίσυρο.

          

Ο 1ος συμβολισμός

Τάξις εναντίον Χάους : Ένας κοσμογονικός συμβολισμός

Οι Ολύμπιοι Θεοί αντιπροσωπεύουν το Λόγο, την αρμονία, τον πολιτισμό και την έννομη τάξη.

Οι Γίγαντες είναι προσωποποίηση του Χάους, της άλογης βίας και των τυφλών δυνάμεων της φύσης.

‘Η νίκη των Θεών συμβολίζει την επικράτηση της λογικής και της κοσμικής ισορροπίας πάνω στην άγρια, ανεξέλεγκτη αγριότητα της φύσης.

Ο 2ος συμβολισμός 

Νέμεσις εναντίον Ύβρεως: Ένας ηθικός Συμβολισμός.

Οι Γίγαντες πίστευαν ότι δεν χρειαζόντουσαν βοήθεια από κανέναν, αρκούσε το τεράστιο ανάστημά τους και η υλική τους δύναμη για να εξολοθρεύσουν τους αντιπάλους τους, όποιοι και να ήταν αυτοί, ακόμα και αν ήταν Θεοί.

Η συμπεριφορά τους αυτή, για την ηθική των αρχαίων Ελλήνων, αποτελούσε τον απόλυτο ορισμό της “Ύβρεως” και με τη τιμωρία τους, με θάψιμο κάτω από βουνά και νησιά, από την Νέμεση, τη Θεά της “Θείας Δίκης και της ηθικής ισορροπίας,  έδειξε τότε και θα δείχνει για πάντα, ότι η τυφλή δύναμη χωρίς πνεύμα και μέτρο είναι καταδικασμένη να ταπεινωθεί.

 Υ.Γ. Εάν ο Πρόεδρος Donald Trump έπαιρνε την απόφαση για  στρατιωτική επέμβαση στο Ιράν, λόγω του πυρηνικού του προγράμματος, στα πλαίσια του ΝΑΤΟ ασφαλώς και δεν θα φαινόταν ο μόνος και ο αποκλειστικός υπεύθυνος για την πρωτοφανή άνοδο της βενζίνης στα αμερικάνικα πρατήρια καυσίμων, ενώ τώρα …..   

                                                                                      


Δεν υπάρχουν σχόλια: